خبرهای داغ:
بابایی:

 امنیت امروز جامعه را مدیون شهدا و خانواده‌های شهدا هستیم

همدان-نویسنده حوزه ادبیات پایداری گفت: امنیتی که امروز در جامعه داریم مدیون شهدا و خانواده‌های شهدا هستیم.
کد خبر: ۹۵۰۹۹۰۷
|
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، گل‌علی بابایی در آیین رونمایی از کتاب «زمانی برای عاشقی» نوشته لیلا گودرزیان فر که در خانه کتاب و ادبیات تهران با حضور امیر سرتیپ دوم محمدرضا فولادی رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، اظهار کرد: خواندن کتاب‌های شهدای همدان برایم لذت بخش است.

وی با بیان اینکه در رابطه با کارنامه عملیاتی و نقش استان همدان در جنگ و انقلاب، دو کتاب به نام‌های «الوند تا غراویز» که از خرداد ۴۲ تا شروع جنگ تحمیلی است و «بهار۸۲» که از جنگ تحمیلی تا آزادی خرمشهر است، افزود: در این دو کتاب با بزرگان زیادی آشنا شدم.

نویسنده حوزه ادبیات پایداری عنوان کرد: با خواندن کتاب «زمانی برای عاشقی» به مظلومیت این شهید پی بردم و از غربت این شهید گرانقدر و خانواده ایشان متاثر شدم؛ در ابتدای جنگ شهدایی از تهران و همدان با هم بودند و در کنار اینها عملیات بیت‌المقدس و فتح‌المبین را انجام دادیم.

وی با اشاره به اینکه خواندن این کتاب، خاطرات بسیاری را برای من زنده کرد، ابراز کرد: کتاب نثر روانی دارد و خاطرات آن صمیمی است و به دل می‌نشیند، فضای ترسیم شده از روستا بسیار ملموس بوده و مخاطب با آن ارتباط می‌گیرد، یک دختر ۱۶ ساله که همراه همسرش به سرپل‌ذهاب می‌رود و با او زندگی می‌کند، قبل و بعد از شهادت این شهید در کنار زندگی عاشقانه‌ای که کنار او داشته و سختی‌های زیادی را تحمل می‌کند و به خاطر عشق به همسر صبر می‌کند.

بابایی با بیان اینکه این امنیتی که امروز در جامعه داریم مدیون این شهدا و این خانواده‌ها هستیم، عنوان کرد: در این کتاب خاطره‌ای می‌خوانیم که شهید پس از شهادت به نوعی به همسر خود کمک کرده و این جمله که «شهیدان زنده‌اند» را تداعی می‌کند، من در خاطرات همسر شهید همت هم این را دیده‌ام، این شهدا بعد از شهادت هم هوای خانواده‌هایشان را دارند.

 امنیت امروز جامعه را مدیون شهدا و خانواده‌های شهدا هستیم

 امنیت امروز جامعه را مدیون شهدا و خانواده‌های شهدا هستیم

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار